۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۷۲۹۲

"حمل و نقل لردگان"، مشکلی دیرینه و بدون توجه مسولان

A0570306  در این یاداشت قصد داریم یکی ازچندین مشکل شهرمان را مورد نقادی وموشکافی قراردهیم.این مشکل "حمل و نقل در لردگان"است.

همانگونه که میدانیم این مشکل در شهرلردگان بسیار آزاردهنده است این آزاردهندگی از چند جنبه می باشد.هم نبود ساماندهی تاکسی ها وهم اینکه تاکسی نماها با قیمتهای دلخواه و شخصی نه نوعی از مسافرین دریافت کرایه می کنند و اتوبوس همگانی که جای خود دارد.. اگر به همین نزدیک ترین شهرستان کنار خود توجه کنیم بسیار مایه تاسف است که می بینیم علاوه بر ساماندهی و علامت گذاری تاکسی ها به خاطر بالابودن سطح امکانات دهی،حمل و نقل عمومی با اتوبوس در این شهرستان بسیار مطلوب است. و یا اگر به شهرکرد نگاهی بیندازیم ساماندهی اتوبوس و تاکسی رانی درون شهری را به خوبی نظاره خواهیم بود.

برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در شهر لردگان می توانیم چند راه حل ارائه دهیم باشد که مورد توجه قرار گیرد نه انتقاد!!

1- حمل و نقل عمومی دولتی

2- حمل و نقل عمومی خصوصی

در حمل و نقل عمومی دولتی ؛بخش های دولتی مثل فرمانداری و بخشداری و بخش عمومی مثل شهرداری باید وارد عمل شوند و این وضع نابسامان را سامانی دهند.

روشهای پیش بینی شده و اجرایی شده در شهرهای دیگر به این گونه است که

1- اتوبوس:در شهرهای دیگر اتوبوس هایی برای حمل مسافرین از مبدا به مقصد ازطریق دریافت بلیط ویا دستگاه های الکترونیک کرایه را اخذ می کنند
. این روش بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت البته هم تعداد دستگاههای اتوبوس وهم داشتن مبدا ومقصدی که بسیار مورد استفاده است می تواند مشکل شهر را حل کند.

*صرفا برای پیشنهاد»: اگر مثلا دستگاه های مربوط برای حل این مشکل اتوبوس هایی برای حمل مسافرین روستاهای خاردان و شیرانی به شهر و برعکس در نظر بگیرند حتما مورد استقبال همشهریان قرار خواهد گرفت .و یا برای روستای حاجی آباد همچنین چیزی در نظر بگیرند و...

*برای حمل و نقل در شهر به وسیله اتوبوس با توجه به سطح ترافیک بالا در ساعات صبح که پیک آن است.به نظر این راهکار بسیار عملی و مفید است.کم کم باید این فرهنگ نهادینه شود و با اجرا کردن مثلا دوماهه این طرح و نتیجه کم گرفتن نباید این طرح رها شود(همانگونه که در سابق چنین طرحی در بازه چند ماه اجرایی می شد و دوباره به فراموشی سپبده می شد...) بلکه استمرار این کار باعث افزایش استقبال مردمی می شود.

2- تاکسی:برای بهبود تاکسی رانی در شهر لردگان می توان با علامت گذاری ماشین ها مخصوص و ثبت نام از علاقه مندان و همچنین اعلان نرخ کرایه ها در سطح شهر ؛مردم برای کم کردن ساعات رفت وآمد خود حتما استفاده می کنند همانطور که الان هم استفاده می کنند ولی هم مردم از بالابودن سطح کرایه ها وهم نداشتن نظم حتی در کرایه های بالا! ناراضی هستند.

در شهرهای بزرگ برای حل مشکل تاکسی و داشتن نظم به خصوص درمورد"دربستی تاکسی" وسیله ای به نام «تاکسی متر» در تاکسی ها قرار داده اند که این تاکسی مترها با توجه به مسافت وهمچنین شب یاروز بودن و زمان سوار بودن مسافربه صورت خودکار کرایه های مسافرین را حساب می کند و مسافر نیز براساس آن وجه خود را پرداخت می کند و راننده تاکسی نیز بیشتر از مقدار مشخص شده وجهی را مطالبه نمی کند.

در همه موارد بالا باید مرجعی برای رسیدگی به شکایات مردم در نظر گرفته شود تا سریع و ضربتی مشکل حل شود که این عمل هم فرد خاطی را مجازات میکند وهم از کارهای مشابه توسط دیگر افراد پیشگیری می کند.

3-  درمورد بخش خصوصی که در بالا به آن اشاره ای کردیم اگر فضا برای ورود بخش خصوصی در امر حمل و نقل عمومی باز باشد هم استقبال صورت می گیرد وهم با آمدن بخش خصوصی رقابتی به وجود می اید که برای جذب بیشتر مردم(مسافر) سطح کیفی خود را بالا می برند و خود مردم باعث حذف و یا انتخاب ارائه دهنده سرویس های برتر می شوند.

به امید فردای روشن برای لردگان با ارائه طرح های با کیفیت در سطوح مختلف و اجرایی کردن انها...

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۱:۵۶

21 Jan 2020